تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/11/08 - 09:59
کد خبر: 257238

همزمان با نزدیک شدن پرواز سیمرغ‌ها در "پردیس ملت"؛

قهر "فجر" با دانشجویان!

قهر "فجر" با دانشجویان!

هر چند که حذف تخفیف در فروش بلیط برای دانشجویان چند در فضای رسانه ای کشور بازتاب نداشت، ولی دانشجویان خودشان در فضای مجازی نه تنها نسبت به این مسئله بی تفاوت نبودند، بلکه با به راه انداختن هشتگ «#دانشجو_رو_چه_به_سینما_رفتن» اعتراضشان را در خصوص این مهم نشان دادند.

 به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سوت آغاز پرواز سیمرغ بلورین سینما از چند روز دیگر در پردیس ملت به صدا در می آید و همه فیلمسازان و تهیه کنندگان شرکت کننده در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در مسابقه ای نفس گیر 10 روزه برای شکار این سیمرغ به رقابت می پردازند تا روز آخر جشنواره برندگان این دوره از جشنواره فیلم فجر هم مشخص شوند.

با اینکه شاید در وهله اول وقتی اسم از تفاوت در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر با ادوار گذشته به میان بیاید، اولین تفاوت آن محل برگزاری جشنواره و تغییر آن از برج میلاد تهران به پردیس ملت باشد؛ ولی اگر کمی دقیق تر به مسئله نگاه کنیم، متوجه می شویم که سی و ششمین جشنواره فیلم فجر با قشر دانشجو قهر کرده و قرار نیست برخلاف گذشته میزبان دانشجویان کشور باشد؛ چرا که تا پیش از این همزمان  با اعلام فروش بلیط های جشنواره، برای دانشجویان تخفیف های ویژه ای در نظر گرفته می شد تا از این طریق هم کمکی به دانشجویان در تهیه بلیط ها باشد و هم به آنها نشان داده شود که سینما و دانشجو از هم جدا نیستند و مسئولین فرهنگی و به تبع آن مسئولین برگزاری جشنواره حواسشان به دانشجویان هست.

درست است که در گذشته نیز تخفیف های در نظر گرفته شده برای دانشجویان به اندازه ای نبود که خیلی تفاوتی در قیمت خرید بلیط ها داشته باشد و تنها مزیت دانشجویان در بحث خرید بلیط جشنواره فیلم فجر استفاده از تخفیف 10 درصدی بوده است، ولی همین مسئله هم برای قشر دانشجو این پیام را داشت که آنها از چشم مسئولین برگزاری جشنواره دور نمانده اند، البته این همه ماجرا نیست؛ چرا که در دوره هایی برخی از دانشجویانی که دستی بر آتش سینما هم داشتند، به عنوان داوران بخش تجلی اراده ملی به داوری آثار راه یافته به جشنواره فیلم فجر می پرداختند، ولی امسال با عدم در نظر گرفتن تخفیف در بحث خرید بلیط ها، دیگر امیدی به آن نیز وجود ندارد.

قطعا حذف دانشجویان از بزرگ ترین ماراتن سینمایی کشور، مسئله ای بزرگی برای قشر دانشجو که از آن به عنوان جامعه نخبگانی یاد می شود، به شمار می رود؛ در حالی که دانشجویان چه آنهایی که در حوزه فیلمسازی تحصیل می کنند و چه آنهایی که رشته های غیر از سینما را انتخاب کرده اند؛ در چنین جشنواره ای که ویترین سینمای ایران است، بهتر می توانند در جریان اتفاقات مهم سینمایی کشور قرار بگیرند و با ارتباط گیری با بزرگان سینما، راه را برای ورودشان به این عرصه باز کنند، از سوی دیگر دانشجویانی که علاقه ای به حرفه فیلمسازی ندارند نیز با حضور در این جشنواره می توانند در جریان وقایع فرهنگی یک سال آینده قرار بگیرند، مسئله ای که گویی مسئولین فرهنگی و دست اندرکاران جشنواره فیلم فجر دیگر اعتقادی به آن ندارند و ترجیح می دهند دانشجویان نیز همانند مردم عادی به جشنواره بیایند!

هر چند که حذف تخفیف در فروش بلیط برای دانشجویان چند در فضای رسانه ای کشور بازتاب نداشت، ولی دانشجویان خودشان در فضای مجازی نه تنها نسبت به این مسئله بی تفاوت نبودند، بلکه با به راه انداختن هشتگ «#دانشجو_رو_چه_به_سینما_رفتن» اعتراضشان را در خصوص این مهم نشان دادند که در ادامه برخی از این واکنش ها آورده شده است:

@mikaeeldayani
قبلا ها برای دانشجوها تخفیف میدادن که #بلیط_جشنواره_فیلم_فجر را بگیرند اما حالا این تخفیف رو برداشتند و میگن #دانشجو_رو_چه_به_سینما_رفتن

‏ @Noroozi96
پس سینما ها رو هم دارن دیوار می کشن!!!
همه تلاششون رو می کنن هیچ ردپایی از دانشجو جایی نمونه!
دانشجو ها انقد ترسناک شدن براشون؟
خب پ الحمدلله راهو درست اومدیم
#دانشجو_رو_چه_به_سینما_رفتن

@SaeedTavanarad
در #جشنواره_فیلم_فجر رو روی #دانشجو می‌بندند تا سر از "کنسرت زیرزمینی" دربیاورد و علاقه‌اش به #هنر هم موجب دردسر برای خودش و دیگران بشود! چرا؟ تخفیف دانشجویی فیلم فجر را بازگردانده و دست از تئوری #دانشجو_رو_چه_به_سینما_رفتن بردارید لطفاً!

@a__mazaheri
یه تخفیف بلیط #جشنواره_فیلم_فجر چیه؟! اینم دیگه نداریم! امسال فقط جشنواره تئاتر به دانشجوها تخفیف میده و خبری از تخفیف دانشجویی در جشنواره فیلم فجر نیست! #دانشجو_رو_چه_به_سینما!

@ranam1998
بعد از بریدن پای دانشجو از سیاست و دیوارکشی دانشگاه دارن پای دانشجو رو از فرهنگ و سینما هم میبرن !! اصلا #دانشجو_رو_چه_به_سینما_رفتن!

@Noroozi96
نزدیک ۵ ساله دارن برامون فیلم بازی می کنن. همونو ببینین دیگه. #جشنواره_فیلم_فجر میخواین چیکار؟
#دانشجو_رو_چه_به_سینما_رفتن؟

@mikaeeldayani
ی زمانی ما #دانشجویان یه بخشی را در جشنواره فیلم فجر داشتیم که داوری از نگاه ما بود الان اون که نیست هیچی! ی تخفیف هم نذاشتن بلیط جشنواره را بگیریم، رسما میگن #دانشجو_رو_چه_به_سینما_رفتن

@mohsen_eghbal
قبلا ها برای دانشجوها تخفیف میدادن که #بلیط_جشنواره_فیلم_فجر را بگیرند اما حالا این تخفیف رو برداشتند و میگن #دانشجو_رو_چه_به_سینما_رفتن

@Ryhn_ahmadian
وقتی بی ار تی که جمعه ها برا نمازگزارای نماز جمعه رایگان بود رو با لطف و عنایتشون، پولی میکنن معلومه برنامه ها دارن و دیگه انتظاری ازشون نمیره که به فکر فیلم فجر دانشجو ها باشن! #دانشجو_رو_چه_به_سینما !

@MahdiAlanchari
خسته ام... مث #جشنواره_فیلم_فجر ی که از تخفیف ویژه #دانشجویان محروم شده... #دانشجو_رو_چه_به_سینما
سالهای گذشته برای دانشجویان با هدف پیوند دانشجویان با سینما معمولا تخفیفی برای تهیه بلیط قائل می شدند و حتی بخشی را با عنوان «فیلم ها از نگاه دانشجویان» به داوری نمایندگان دانشجویان می سپردند که امسال از هیچ کدام خبری نیست

* گزارش از زهرا رمضانی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرمربی پرسپولیس: می خواهیم قهرمانی فصل گذشته را تکرار کنیم
جزئیات توافق پیشنهادی آتش‌بس در غزه
حاشیه بازی استقلال مقابل ذوب آهن
ترابی: اورنوف فوق العاده است
نامه تاج به وزیر ورزش و جوانان درمورد فصل آینده لیگ برتر
نمایشگاه مجازی کتاب آغاز به کار کرد
اولین داروی رشد مجدد دندان وارد فاز آزمایش انسانی می‌شود
لغو مراسم فارغ‌التحصیلی در دانشگاه کلمبیا به دلیل اعتراضات
حماس: آماده مقابله با هر گونه حمله اسرائیل به «رفح» هستیم
موافقت حماس با پیشنهاد مصر و قطر برای آتش‌بس در غزه
گفت‌وگوی بایدن و نتانیاهو درباره رفح
برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
رشد ۱۸ دلاری قیمت طلا در معاملات امروز
تامین ۶ میلیارد دلار ارز برای واردات در سال جاری
حاشیه بازی پرسپولیس مقابل نساجی
تساوی سپاهان مقابل استقلال خوزستان
معرفی بهترین تشک یک نفره برای حل مشکل بی‌خوابی دانشجویان
تصمیم‌های داور بازی نساجی و پرسپولیس تایید شد
ارتش ۱۰ نفره پرسپولیس با برد مقابل نساجی موقتا صدرنشین شد
بهترین زمان سفر به ترابزون و نکات دانستنی!
رئیس بخش ارتوپدی بیمارستان شفا زیر شکنجه صهیونیست‌ها به شهادت رسید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top